Profi Vonal

Mítosz, ami MA MÉG bebetonozza az áraid:

Ha az áraid még mindig nem sikerül emelni, akkor keresd a fizetőképesebb ügyfeleket!
Hogyan?

Adj többet, mint a konkurencia! Légy No1 körmös!

Nemcsak a siker elérése, hanem mindig a csúcson lenni. Mert ez a cél!

A Köröm Enciklopédia Webáruháza


Rudnay Krisztina (körömépítő, szakoktató, a Szépvilág Extra Köröm Magazin felelős szerkesztője)

A sikeres karrier kulcsa 1.rész: Hatékony vendég kommunikáció

2010.03.20. 22:38 | Köröm Enciklopédia | Szólj hozzá!

1. HATÉKONY VENDÉG KOMMUNIKÁCIÓ

 

Minden körömkozmetikus karrierjének meghatározó és az egyik leglényegesebb eleme a vendégekkel folytatott kommunikáció. Igen, fontos a technikai tudás fejlesztése és folyamatos továbbképzése, de ez önmagában még nem elég a sikeres karrierhez. A vendégeddel való kapcsolatod jelentős mértékben meghatározza a folyamatosságot, és ezáltal a biztos jövedelmet.

 

a) Vendég oktatás

 

A felszínes csevegés, és az aktuális pletykák helyett beszélj a szolgáltatásról, amit épp végzel. Magyarázd el minden munkafolyamatot, mielőtt elvégzed. Ezzel eloszlatod a vendég félelmeit, esetleg tévhiteit, valamint pontos képet adsz neki arról, mi is fog történni vele.

 

Amikor terméket ajánlasz, említsd meg a jótékony hatásokat, amiket vendéged várhat tőle. Egyszerű, érthető mondatokban és szavakkal.

 

Használd ki a vendégeddel töltött időt arra, hogy okítod az otthoni ápolás lépéseiről, és fontosságáról.

 

b) Egyszerűen, érthetően beszélj

 

Alapvető, hogy maximális tudással és háttérismeretekkel rendelkezz a szakmádról. Közvetítsd ezt a tudásodat vendéged számára érthető nyelven. Ne feledd: a számunkra természetesnek tűnő kifejezések, mint „mosolyvonal”, „szabadszél”, vagy „hyponikium” jelentése sok vendég számára nem egyértelmű. Kerüld a szakzsargont is.

 

c) A szolgáltatásod alatt vendéged álljon a középpontban

 

Minden üzletág egyik alapja, hogy figyelj az üzletfeledre. Hogyan teheted ezt meg? Tájékozódj a vendéged tapasztalatairól, megelégedettségi szintjéről, és ajánlj neki megoldásokat a problémáira. Ne folytass hosszas beszélgetéseket kolléganőiddel, főnököddel, ne telefonálj mással, miközben a munkádat végzed, és ne magadról beszélj.

Figyelj a vendég testbeszédére, a mimikájára amikor a körmeiről, vagy a legutolsó szolgáltatásodról beszél. Vajon negatív, vagy pozitív élményekkel itatja át a szavait? Vonásai megelégedettségről, vagy kényelmetlenségről árulkodnak?

 

d) A vendégeid is emberek

 

A vendégekkel való bánásmódnak is vannak etikett szabályai. Az első, és talán a legfontosabb, hogy szólítsd nevén a vendégedet, és légy felkészült a napi aktualitásaiból, amiket magától megoszt veled. Ne hívd őt soha „a tízórási”-nak, ne kérdezz olyat, hogy „megérkezett már a déli vendégem?”vagy lehetőleg ne keverd össze őket egymással.

 

Ne rendelkezz a vendéged ideje felett. Próbáld a lehető legpontosabban betartani a megbeszélt időpontokat. Sok vendég késik, lemondja az időpontját az utolsó pillanatban, vagy egyszerűen előzetes bejelentés nélkül el se jön. Ez nem jogosíthat fel arra, hogy faragatlan, vagy bántó legyél velük szemben. Inkább úgy írd be az időpontokat, hogy maradjon 5-10 perc időd a két vendég között, mialatt megihatsz egy pohár vizet, vagy elintézhetsz egy-két személyes dolgodat, telefonhívást, vagy bármit.

 

Az első benyomás sokat számít. Üdvözöld vendégedet, mutatkozz be neki kedvesen, mosolyogj még akkor is, ha rossz kedved van. Vendégedet ez egyáltalán nem érdekli, és nem is érezheti. Ő fizet a körmeiért, és azért, hogy szolgáltatásodat kellemes környezetben tölthesse.

 

e) Nyújts egy kis pluszt (a Túlkompenzálás elve)

 

 

 

 

A mai kifinomult vendégek nem elégszenek meg csupán alap-szolgáltatással. Csempéssz egy kis pluszt a kezelésekhez, amit vendéged értékelhet. Pár csepp illóolajjal, és egy hangulatos mécsessel aromaterápiás pedikűrt nyújthatsz, vagy problémamentes műkörömviselést tehetsz lehetővé egy-egy jól megtervezett személyre szabott körömmel, amit kifejezetten az adott vendégednek készítesz. Gondoskodj mindig tiszta környezetről, megfelelő váróhelységről, magazinokról, amiket várakozás közben olvasgathatnak. A barátságos, kényelmes környezet magas technikai tudással párosítva bombasztikus sikereket biztosítanak karrieredben, és lesöprik a konkurenciáidat a színről.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://profivonal.blog.hu/api/trackback/id/tr721855574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: profi vonal
süti beállítások módosítása